ZAHÁJENÍ PROJEKTU PILLOT
Konsorcium evropského projektu v lednu zahájilo spolupráci zaměřenou na integrované vzdělávání cizinců a uprchlíků.
Projekt byl zahájen společným setkáním partnerských organizací v Muzeu Varšavy ve dnech 10. a 11. ledna 2024. Byly projednány organizační a projektové otázky a naplánovány aktivity, které se uskuteční v dalších etapách.
Zahájení aktivit se osobně zúčastnili projektoví partneři z Polska - Muzeum Varšavy, Lucemburska - Inlingua, České republiky - Centrum demokratického vzdělávání a Itálie - Stazione Utopia.
Skupinu nejprve přivítala Anna Duńczyk-Szulc, zástupkyně ředitele Muzea Varšavy, která zdůraznila význam zapojení kulturních institucí do místních komunit, například prostřednictvím vytváření prostoru pro aktivity zaměřené na začleňování migrantů a uprchlíků.
Členové projektu se poté krátce podělili o své zkušenosti s podporou jazykové integrace migrantů a uprchlíků a o osvědčené postupy vedení studentů k získávání jak jazykových dovedností, tak kulturních znalostí současnosti a minulosti místní společnosti.
Katarzyna Žák-Caplot, koordinátorka projektu z Muzea Varšavy, představila navrhovaný časový harmonogram s cílem nejprve prozkoumat možné relevantní aktivity a přístupy k integraci jazykového vzdělávání s poznáváním kulturního dědictví a jeho souvislostí.
Dále byly stručně projednány následující činnosti organizované v pracovních balíčcích. Jednalo se o praktickém testování se studenty z řad migrantů a uprchlíků, proces tvorby našich závěrečných výstupů projektu - metodické materiály pro pedagogy i studenty, uživatelsky přívětivé vzdělávací webové stránky a závěrečné akce, na kterých se o zkušenosti z aktivit podělíme s širší veřejností.
Polští a lucemburští partneři představili návrh formuláře pro sběr nápadů na návrhy integrovaných vzdělávacích aktivit od všech partnerů. Ten byl prodiskutován a všichni partneři se pustili do průzkumu, sběru a selekce aktivit v 5 oblastech kulturního dědictví:
- umění a historie
- lidová kultura, zvyky a legendy
- lidová a současná kulinární kultura
- městský prostor a kulturní dědictví
- přírodní kulturní dědictví
Na programu bylo řešení otázek projektového řízení: sestavení časového harmonogramu, milníků pro jednotlivé aktivity a dalších organizačních a finančních otázek spojených s realizací projektu. Partneři rovněž diskutovali o stávajících nástrojích pro řízení projektů, hodnocení a zajištění kvality. Diskutovány byly také otázky prezentace a komunikace projektových aktivit.
Název projektu: Promoting inclusive language learning opportunities through local culture and heritage for learners with refugee and migrant background
Termín realizace: 1. 12. 2023 - 30. 11. 2025
Novinky z průběhu projektu jsou dostupné na:
Partneři:
Muzeum Varšavy - Polsko (koordinátor projektu)
Transylvánské etnografické muzeum - Rumunsko
Centrum demokratického vzdělávání - Česká republika
Lux Langues SA - Lucembursko
Stazione Utopia - Itálie
Kontakt:
email: sarka@demokraticke-vzdelavani.cz
telefon: +420 601 166 750
ZAHÁJENÍ PROJEKTU PILLOT
Konsorcium evropského projektu v lednu zahájilo spolupráci zaměřenou na integrované vzdělávání cizinců a uprchlíků.
Projekt byl zahájen společným setkáním partnerských organizací v Muzeu Varšavy ve dnech 10. a 11. ledna 2024. Byly projednány organizační a projektové otázky a naplánovány aktivity, které se uskuteční v dalších etapách.
Zahájení aktivit se osobně zúčastnili projektoví partneři z Polska - Muzeum Varšavy, Lucemburska - Inlingua, České republiky - Centrum demokratického vzdělávání a Itálie - Stazione Utopia.
Skupinu nejprve přivítala Anna Duńczyk-Szulc, zástupkyně ředitele Muzea Varšavy, která zdůraznila význam zapojení kulturních institucí do místních komunit, například prostřednictvím vytváření prostoru pro aktivity zaměřené na začleňování migrantů a uprchlíků.
Členové projektu se poté krátce podělili o své zkušenosti s podporou jazykové integrace migrantů a uprchlíků a o osvědčené postupy vedení studentů k získávání jak jazykových dovedností, tak kulturních znalostí současnosti a minulosti místní společnosti.
Katarzyna Žák-Caplot, koordinátorka projektu z Muzea Varšavy, představila navrhovaný časový harmonogram s cílem nejprve prozkoumat možné relevantní aktivity a přístupy k integraci jazykového vzdělávání s poznáváním kulturního dědictví a jeho souvislostí.
Dále byly stručně projednány následující činnosti organizované v pracovních balíčcích. Jednalo se o praktickém testování se studenty z řad migrantů a uprchlíků, proces tvorby našich závěrečných výstupů projektu - metodické materiály pro pedagogy i studenty, uživatelsky přívětivé vzdělávací webové stránky a závěrečné akce, na kterých se o zkušenosti z aktivit podělíme s širší veřejností.
Polští a lucemburští partneři představili návrh formuláře pro sběr nápadů na návrhy integrovaných vzdělávacích aktivit od všech partnerů. Ten byl prodiskutován a všichni partneři se pustili do průzkumu, sběru a selekce aktivit v 5 oblastech kulturního dědictví:
Na programu bylo řešení otázek projektového řízení: sestavení časového harmonogramu, milníků pro jednotlivé aktivity a dalších organizačních a finančních otázek spojených s realizací projektu. Partneři rovněž diskutovali o stávajících nástrojích pro řízení projektů, hodnocení a zajištění kvality. Diskutovány byly také otázky prezentace a komunikace projektových aktivit.
Název projektu: Promoting inclusive language learning opportunities through local culture and heritage for learners with refugee and migrant background
Termín realizace: 1. 12. 2023 - 30. 11. 2025
Novinky z průběhu projektu jsou dostupné na:
Partneři:
Muzeum Varšavy - Polsko (koordinátor projektu)
Transylvánské etnografické muzeum - Rumunsko
Centrum demokratického vzdělávání - Česká republika
Lux Langues SA - Lucembursko
Stazione Utopia - Itálie
Kontakt:
email: sarka@demokraticke-vzdelavani.cz
telefon: +420 601 166 750