ŠKOLENÍ LEKTORŮ PROJEKTU PILLOT

Edukátoři z projektu PILLOT zorganizovali společné školení zaměřené na metody a aktivity pro kombinované integrované učení jazyka a kulturního poznání.

V rámci evropského projektu Pillot se červenec nesl ve znamení úspěšného společného školení edukátorů v Itálii. Školení a projektové setkání se konalo ve dnech 8. až 12. července a hostil je místní partner - vzdělávácí a kulturní spolek Stazione Utopia.

Celkem 17 pedagogů z Polska, Rumunska, Itálie, České republiky a Lucemburska se zúčastnilo této akce zaměřené na vybrané metody současného zavádění kultury a jazyka do vzdělávání dospělých s migrační či uprchlickou zkušeností. Hlavním cílem společného vzdělávacího setkání bylo vytvořit příležitost pro pedagogy z partnerských zemí, aby se setkali, společně probrali vybrané metody a poskytli si další podporu k uvedení do praxe.

Tato vzdělávací a školicí mobilita byla skutečným vrcholem dosavadního průběhu projektu, protože umožnila našim lektorům, kteří přímo pracují s migranty a uprchlíky, strávit několik intenzivních a produktivních dnů různorodými aktivitami.

Akce byla zahájena v pondělí 8. července během neformálního zahajovacího setkání, kde se účastníci navzájem seznámili, strávili čas navazováním kontaktů, diskutovali o svých konkrétních aktivitách v rámci projektu Pillot a o tématu integrovaného vzdělávání.

Druhý den byl ve znamení času stráveného v Museo degli Innocenti, kde se tým Pillot seznámil s aktivitami projektu Amir. Projekt Amir je iniciativou našeho místní partnerské organizace - Stazione Utopia a jeho aktivity zahrnují tematické prohlídky Florencie očima cizinců, kteří se přistěhovali do Itálie. Účastníci se setkali s jedním místním průvodcem Amir a zažili jeho prohlídku v Museo degli Innocenti.

Odpolední část dne byla věnována schůzce projektového managementu konsorcia. Pod vedením koordinátorky projektu Katarzyny Žák-Caplot jsme projednali všechny důležité organizační a věcné aspekty projektu, jako je finanční řízení, hodnocení a sledování kvality, diseminační aktivity, a také jsme provedli několik aktualizací našeho „Repertoáru přístupů k jazykovému vzdělávání v evropském kontextu“. Den jsme zakončili interaktivně, skupina si vyzkoušela jednu z našich aktivit - městskou hru, kterou pro nás připravil polský projektový tým z Muzea Varšavy.

Další tři dny tým účastníků pokračoval v reflexi vybraných metod a diskusi praktických zkušeností jednotlivých aktivit.

Celé společné školení pro jazykové a kulturní pedagogy bylo úspěšné. Všichni účastníci ocenili možnost setkat se s kolegy z řad vzdělavatelů dospělých, vyměnit si zkušenosti a vzájemně se učit a osobně probrat průběh aktivit.

Další informace o školení jsou dostupné na webu projektu.

O PROJEKTU

Název projektu: Promoting inclusive language learning opportunities through local culture and heritage for learners with refugee and migrant background

Termín realizace: 1. 12. 2023 - 30. 11. 2025

Novinky z průběhu projektu jsou dostupné na:

                       

Zapojené organizace:

Muzeum Varšavy - Polsko (koordinátor projektu)

Transylvánské etnografické muzeum - Rumunsko

Centrum demokratického vzdělávání - Česká republika

Lux Langues SA - Lucembursko

Stazione Utopia - Itálie

Kontaktní osoba:

email: sarka@demokraticke-vzdelavani.cz
telefon: +420 601 166 750